fbpx
  • 0
  • Geen producten in je winkelmand.

Just Garbage

 1.800,00(inclusief btw)
H
B
D
138cm
100cm
Toelichting

Transparante plasic vellen op beschilderd jute
Plastic afval

Eigenschappen

Kunststijl:Pop Art

Grootte:L

Techniek:Collages, Mixed Media kunst, Metaal, Plastic
Biografie Kenneth Beeker
Kenneth E. Beeker, beeldend kunstenaar werkt onder de naam b'ker. Reeds op jonge leeftijd maakte hij tekeningen van de natuur en mensen. Op 17 jarige leeftijd begon hij samen met een vriendin een reclameschilders bedrijf en schilderde in opdracht van o.a. Coca Cola grote reclames op muren van o.a. stadions en op beurzen.

b'ker bekijkt onderwerpen die hem intrigeren of ontroeren vaak filosofisch en plaatst ze in een metaforisch perspectief. Onbevangenheid, onderzoeken en ontdekken zijn sleutel begrippen en spelen hierbij een centrale rol.

In deze tijd van overvloed aan informatie en beelden is het essentieel om je niet te verliezen of je te laten afleiden, maar steeds je creatieve voelsprieten te blijven herijken.

In zijn werk is de stijl vaak dienend aan het onderwerp (conceptueel). Zijn drijveren noemt hij driften. Een drift is in zijn beleving enerzijds een gecontroleerde en anderzijds een ongecontroleerde energie.

Zelf omschrijft hij zijn werk als visuele uitspattingen van stijlloze driften. De lichamelijkheid van de plasic vellen als 'canvas', hun uitstraling en de wulps meanderende refectie van het licht veroorzaakt een synergetisch effect en is complementair en worden daardoor een vanzelfsprekend onderdeel van het werk.

Explaining his work:
Firm lines and lascivious spots on plastic sheets. Hanging over vivid colors on burlap. Exciting and at the same time pleasantly confronting. The dynamic interaction between the classical and the contemporary.

As burlap symbolizes the ancient and the traditional, plastic can be considered to represent the present. It embodies the perfect combination. The reflection of our sustainable but also blatant excessive-informative and commercially materialistic era.

On the plastic sheets, the lines and spots manifest themselves as definite as the unrestrained behavior of people on social media and Internet. The rising neo-populism, in all its immediacy and impermanence, seems to entice substantial parts of the world population, almost like in an opera.

But moreover it’s all about life and transience. Represented by loosely hung transparent sheets, Functioning like the pages of a book. They each are part of a bigger story. Once placed in the right sequence, the image appears.
OpleidingenAutodidact
Exposities en Evenementen

1975 Expostie Het Park Suriname 1976 Expositie Cas di Cultura Aruba 1977 Biënnale of São Paulo. Conceptual art Projects: Para 77 (Yolande Mohaly price) Christmas 2015 2016 Amsterdam Museum Project: The Intellectual Decapitation of Suriname