fbpx
  • 0
  • Geen producten in je winkelmand.

Score of the Morning

 2.750,00(inclusief btw)1981
H
B
D
90cm
135cm
Toelichting

Score of the Morning, Afternoon and Evening zijn drie werken die ik ook vertolkt heb op de vleugel. Mijn schilderijen en teksten zijn scores/partituren voor mijn pianospel dat altijd geïmproviseerd is en afgestemd op energie van het publiek, dat tijdens concerten zelf een schilderij kiest om door mij te laten verklanken. De afbeeldingen staan ook in mijn boek De Nieuwe Stroming, Kunst als Medicijn van Zijn. Dit is het gedicht dat erbij hoort:
Dawn
Op het diepste punt
ontvlamt de levensvonk
wat vandaag nog vol treurnis is
verandert vanzelf
in een nieuw perspectief.

At winter’s deepest point
a divine fire is glowing
today’s sadness and mournful sorrow
bears within itself a hopeful tomorrow.

Madama

Eigenschappen

Kunststijl:Surrealisme, Abstract Expressionisme

Grootte:L

Techniek:Acryl
Biografie Madama
Margareth Adama (in het vervolg Madama genoemd) werd geboren in Jakarta maar groeide op in Amsterdam. Na het afronden van de HBS, ging zij naar de Rietveldacademie. Na de Rietveldacademie studeerde zij korte tijd culturele antropologie, kunstgeschiedenis Zuid Oost Azië en Filosofie.

Madama ontwikkelt drie disciplines beeldende kunst, lyrische teksten (poëzie) en muziek. Zij vertolkt de energie van haar schilderijen en teksten op de vleugel. Concerten zijn altijd in samenspraak met het publiek. Het publiek kiest een schilderij en Madama verklankt het op de vleugel.

Madama is altijd haar eigen weg gegaan en heeft verschillende galeries gehad en o.a. geëxposeerd in het Stedelijk Museum Amsterdam met 2 groepsexposities 1978 en 1979 en een performance. Van 1980 tot de opheffing in 1987 maakte zij deel uit van de Beeldende Kunstenaars regeling.
In 1986 richtte zij samen met Fridi Martina Villa Baranka op(1986-1988).Het was de eerste transculturele galerie, d.w.z. dat werk van kunstenaars uit verschillende continenten werd geëxposeerd die door bv. Wim Beeren van het Stedelijk Museum niet werden erkend als kunstenaar. Villa Baranka was haar tijd ver vooruit, zowel in de cross over van disciplines (beeldende kunst/theater/poëzie/dialoog) als in de cross over van verschillende stijlen, Criterium was de persoon van de kunstenaar, wat wil deze uitdrukken.
In november 2018 is het archief van Villa Baranka overgedragen aan ATRIA, het kennisinstituut voor Emancipatie en Vrouwengeschiedenis.

In 1996 opende zij Capella Almadama in Amersfoort een Art & Education center (1996-2002) Hier werden elke 6 weken nieuwe exposities ingericht van haar werk met gedichten en een concert waarin het publiek de te spelen schilderijen bepaalde.
In deze periode ging Madama ook steeds meer workshops geven, oa. voor Business Universiteit Nyenrode ontwikkelde zij een workshop over dynamisch leiderschap waarbij deelnemers ook schilderden en de duiding van de schilderijen iets zei over hun leiderschapsstijl. Deze Artventures (een samenvoeging van Art en Adventure) waren uniek in hun vormgeving afgestemd op doel, doelgroep en het te behalen resultaat.
In 2002 verhuisde zij naar Maria Hoop (L)
Hier heeft zij haar atelier en coachingspraktijk. Onder de titel 'Madama Modern Sacred Art from the Heart' heeft zij in 2016 een grote overzichtstentoonstelling in de ECI Cultuurfabriek Roermond. ‘Kunst als overdracht van Levenskracht, een Installatie van Inspiratie’ Madama's kunst bevindt zich op het snijvlak van Creativiteit, Spiritualiteit en Empowerment. Zij zet de integrale cross over aanpak van Villa Baranka voort in haar werk. Wat betekent het om een scheppend en creatief mens te zijn, niet alleen in de beperkende betekenis van kunst maar ook in het dagelijks doen en laten met als levensfilosofie: voortdurende vernieuwing?
Madama heeft ook een procedé ontwikkelde waarbij zij ongespannen doeken (scrolls)vaak van monumentaal formaat bv 3x2 meter aan 2 kanten schildert. Deze doeken kunnen vrij in de ruimte hangen, het schilderij als sculptuur.
Het meest recente project is de Kleurentempel, bestaande uit 12 doeken van 220 x 150 cm, 1 zijde een monochroom met vaak een structuur bijvoorbeeld leem de andere zijde een 'embleem' op een 'wit fond.
Opleidingen1968-1971 Rietveldacademie aansluitend 1 jarige studies Culturele Antropologie, Kunstgeschiedenis Zuid Oost Azië en Filosofie.
Exposities en Evenementen

Zie voor het volledige overzicht de CV van Madama: https://www.madama.nl/home/profiel Hieronder een overzicht vanaf 2003: 2003 Le Lit de Fer, Maaseik, België, Hommage aan Gebroeders van Eyck, solo 2003 galerie Thélème, Asenray, 'expositie 'Madama Onbegrensd' solo 2004 Paradama Da Esperanza, Maria Hoop, Hommage aan Dali, expositie en concert, solo 2004 Ignatiushuis, Amsterdam, expositie en workshop Moderne Iconen, solo 2005 Mondiaal Centrum, Maastricht, expositie, concert en workshop 'Kunst van Wereldklasse', solo 2005 galerie Ruimte, Amsterdam, expositie, concert en workshop 'HEMELPOORTEN', solo 2006 Chateau Neercanne, Maastricht, expositie 'Moderne Madonna's' solo 2007 Galerie Noack, Mönchengladbach, Duitsland, expositie 'Diva serie", solo 2007 Galerie Giardino, Cadier en Keer, expositie, groep 2007 Galerie RDH, Nieuwkoop, expositie, solo 2008 Galerie Graus, Echt, expositie Madama, solo 2009 ArtGallery De Baak, Noordwijk, expositie, solo 2010 Galerie Graus, Echt, groep 2010 Broadway Art gallery, New York, USA, Installation of Inspiration, groep 2011 Paradama Da Esperanza, Maria Hoop, Madama Art Salon, 7 thema's, solo 2011 Kunstbeurzen DenHaag, Eindhoven, Amsterdam 2012 Gemeentehuis Echt, expositie KC 61, groep 2013 Paradama Da Esperanza, Maria Hoop, Madama Art Concerten 2014 Op Hodenpijl. Schipluiden, expositie De Nieuwe Stroming met concert, solo 2014 De Dominicanen, Maastricht, expositie en lezing, solo 2015 Paradama Da Esperanza, Maria Hoop Organisatie en deelname Kunstmanifestatie 'Beelden vol Betekenis' 2016 ECI Cultuurfabriek Roermond, overzichtstentoonstelling 'Modern Sacred Art from the Heart' solo 2017/18 Project 'de Kleurentempel' ontwikkelen en maken 2019 De Kopermolen, Vaals, expositie, solo Boeken * 2005 HEMELPOORTEN, uitg. Koppenhol, Hilversum. * 2010 IK BEN MARIA HOOP, de kwetsbare kracht van dienstbaarheid in gelijkwaardigheid. uitg. Elikser, Leeuwarden * 2013 DE NIEUWE STROMING, Kunst als Medicijn van Zijn, uitg. Madama Art * 2016 De TAO van het IK BEN, Splendor Solis, De Kracht van de Zon in jeZelf.uitg. Chicorei, Amsterdam Artikelen De essentie van schoonheid voor Margareth Adama, interview door Prof. Paul de Blot, Business Universiteit Nyenrode, 30 augustus 2016 Bespreking in Paravisie van het boek De TAO van het IK BEN,juli 2016 Madama in Peripheral Arteries, juli 2015 Interview in Paravisie, Madama Medium, januari 2014 Madama speelt haar eigen Kunst in Bewustzijn magazine nr 10, 2010 Pearly Gates Art, in Yacht magazine, nr 5, 2008 Hemelpoorten, Klankkoorden naar innerlijke oorden, in Spiegelbeeld, 2006 Het orakel van Maria Hoop, Dagblad de Limburger, 2005 Er zijn veel meer artikelen verschenen vanaf 1980 in dag en weekbladen. Video 1983 Transfiguration, Dans/performance 1984 Interview Madama Nederlands 1984 Interview Madama Engels 1985 Maria Negra, performance 1985 Hommage aan Rembrandt 2016 Wie is Madama? 2016 Madama Overzichtstentoonstelling ECI Cultuurfabriek 2018 Maak je eigen Krachtcirkel workshop 2018 The Making of Purpura, Flor del Amor 2018 The Making of Cosmic Retreat 2018 The Making of Tierrafino deel 1 2018 The Making of Tierrafino deel 2 2019 The Making of Oro de Luxe 2019 The Making of Eternal Creation 2019 Interview door Maria van der Hoeven, Kopermolen, Vaals

Is actief op